Opening nieuwbouw Pierewiet

zondag, 11 december, 2011
Opening nieuwbouw Pierewiet

De ingebruikname van de nieuwbouw voor buitenschoolse opvang in het centrum van Zutendaal  is een hoogtepunt in hun 21 -jarig bestaan.

Voorheen waren zij gehuisvest in de oude jeugdverenigingslokalen en nadien tijdens de bouw  hebben zij onderdak gevonden in containerunits. In het weekend van 18-20 november werd de nieuwbouw feestelijk in gebruik genomen. Op vrijdag was er een plechtige opening in aanwezigheid van Vlaams Minister Jo Vandeurzen en Deputé Mieke Ramaekers. Op zaterdag mochten de kinderen die ingeschreven zijn bij Pierewiet samen met hun familie als eerste de ruimten in gebruik nemen. Deze dag werden er superleuke workshops georganiseerd en mochten we +-350 bezoekers ontvangen. Op zondag 20/11/2011 tussen 14 en 17 u kon iedereen een kijkje komen nemen en werden zij door de begeleidsters rondgeleid in het nieuw gebouw. De kinderen hebben recht op goede, kwalitatieve en pedagogisch kinderopvang. Dit heeft uiteraard niet alleen te maken met de accommodatie maar samen met ons team van ervaren en deskundige begeleidsters is deze praktisch ingerichte  nieuwbouw een absolute meerwaarde.

Sandra Stulens

Voorzitter OCMW